Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

fredag 21 september 2012

Hårfint

Rapunzel, släpp ned ditt hår..


Jaha, i torsdags var det dags att låta håret falla för frisörens "rakhyvel". Håret har börjat falla av fortare och i större mängder. Hemskt obehagligt faktiskt. Hela tiden fick jag samla upp hår efter mig. Att borsta tänderna innebar samtidigt att torka ur handfatet pga att det låg en massa hår där.

Nåja, jag har ju hela tiden varit beredd på detta så jag tog bilen in till USÖ dels för att ta en hel hög med nya prover och för att raka av mej håret och anpassa peruken.


Så här blev det hos frisören


Nej det känns inte konstigt egentligen, bara skönt. Jag tror att andra bryr sig mer än vad jag gör. Jag kan ju nu både ha frisyr å vara fin när jag har peruken på eller jag kan vara utan den till vardags. Rätt bekvämt fast det tar lite tid att vänja sig vid peruken får jag säga.  Har köpt lite schalar och mössor för att kunna variera mig.


Så här blev det med peruken

Japp så här ser jag ut med den på. Jag berättade på jobbet att jag äntligen skulle ha en frisyr och att jag valt en annan färg än jag normalt har. Gäller ju att passa på!   AA gissade direkt vilken färg jag valt.
 Nåväl, han känner mej vid det här laget vi har jobbat ihop i många år  och jag är nog en "rödtott" innerst inne.
Det syns inte så tydligt på fotot att hårfärgen är röd/brun aktig och jag tycker att jag passar i det. Men inte säkert jag skall ha det så när mitt riktiga hår börjar växa ut för då måste man springa hos frisören för att hålla det snyggt och jag är inte så bra på det!

Ja det var en annorlunda vecka. Inne till läkare eller sköterskor mån, tis, ons och torsdag. Idag gör jag inget för idag kommer stora grabben hem och vi skall fira hans födelsedag.

Så ikväll blir det massa god mat, ett litet glas vin och ett dopp i bubbelpoolen.  Livet är trots allt bra skönt!

3 kommentarer:

  1. Du är fin både med och utan hår, nu när du nämner peruk så kommer man ju på att tänka hur det kan kännas att ha peruk. Är det varmt och/eller svettigt? Känner du att den är på huvudet eller smälter den liksom in i vardagen så du inte tänker på den?

    /Jimmy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jimmy!

      Peruken sitter inte riktigt som en smäck än. Den behöver sitta på lite mer. Men den är lite varm så inget man fysar i direkt :-) .
      Än så länge är jag i två världar, en där det känns bra med peruken- för att jag är fin och ser "frisk" ut den andra där jag tycker det är OK att vara nästan flintis.
      Så jag kommer nog att vara utan här hemma och peruken på utanför hemmet!

      Radera
  2. Det syns inte alls att du har peruk när du bär den, det är otroligt vilken kvalitet perukerna har.
    Man tror att det ska se konstigt ut utan hår men så är det inte, tänkte mig att jag skulle titta lite extra eftersom det inte är ofta du är flintis men så var det inte. Det var som en vanlig frulle hemma hos er!

    SvaraRadera