Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 10 september 2012

Medels hasning- framåt

En dag i taget


Har nu ätit antibiotika sedan fredags men ännu ingen riktig förbättring. Lymfkörtlarna på höger sida av halsen är fortfarande svullna.  Men det finns en massa annat positivt.
Medicinen mot magkatarren har äntligen börjat verka. Kan åter igen stoppa i mej nästan vad som helst och tom kaffet ( jag som brukade dricka 10 koppar /dag) kan jag ta 2 -3 koppar av på en dag och det börjar smaka bättre. Dessvärre inte lika gott som förut. Frukost kaffet är bäst. Resten kan jag hoppa över rent smakmässigt.
Jag fick ett par stick av häcken hemma förra veckan. Det blev snabbt stora sår som varade. Nu har det äntligen slutat vara och rodnaden är mycket mindre.
Så jag räknar med att på fredag vara i form för nästa kur. Skall bara boosta upp mej med en massa kortison först. Den berömda supen (12 små kortisontabletter i ca 2 cl vatten- sväljes i ett drag) morgon och kväll inför nästa behandling.
Hade hoppats kunna stärka mej med att kunna promenera varje dag men icke. Får satsa på detta efter nästa behandling.
Bara ta nya tag.

Min bästa kompis, Kari Einarsson,  dog i cancer för några år sedan. Nu när man sitter själv med liknande sjukdom tänker jag åter på henne och hur hon kämpade. Ja, jag saknar henne. Ett under att vi blev vänner. Vi var varandras kompletta  motsatser!  Tänk er själva, bästa kompisar -en sengångare och en kanin!
 Men roligt hade vi.

Ju äldre man blir ju fler känner man som blivit svårt sjuka eller dött. Bara i cancer har jag flera kamrater (såväl nära, bekanta och inom jobbet) som dött medan de flesta  tack och lov överlevt.  Jag är inte ensam om att på  mitt jobb ha cancer. Tänker på min kollega och hoppas han har det bra. Får rapport från de andra mellan varven.


 Ingen cancer är den andra lik och inget är givet. Vissa typer av cancer är lättare att ta hand om än andra.
Oddsen förbättras om man hittar cancern i tid dvs den skall inte vara spridd. Det i sig är sedan ingen garanti för lyckad behandling. Den skall inte vara HER2 positiv och den ska helst sitta på lättåtkomliga platser. Sedan skall den drabbade klara medicineringen dvs svara bra och rätt.


Men jag tänker avsluta cellgifterna i januari enligt plan, sedan köra lite strålbehandling så då blir det ingen sedvanlig slalomåkning i januari


 men jag funderar på att boka in något i mars/april!!!


Idre januari 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar