Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 24 september 2012

Pankare

Inbetalningskrav från HR C

Idag kom det ett papper från  HRC där det står ungefär:

"Underlag för din sjukskrivning har inkommit försent vilket inneburet felaktigt utbetald lön (aug lönen- egen komentar) Du är skyldig oss 3976,20 kr. Vi skickar en faktura. "

Sedan kom orduinarie  "lönepappret" där man visar vad jag fått och att det blev en rest. Fast denna gången står det i brevet från HR C att jag får ringa dem om jag har några frågor men inte vem jag skall fråga efter.

Tack för detta. Jag som inte ens  lyckats få reda på vad jag skall skicka in eller till vem. Det  "Beslut" jag skickade in (via min chef enligt HR C anvisning)  ville HR C  inte ha enligt ett annat brev jag fick fån min egen J1 idag.

Dock har jag lagt 2h på att söka efter om det finns något som säger att jag skall få lön även från staten inte bara försäkringskassan.

Följande länkar har jag hittat


Så om jag fattar det hela rätt skall jag få ut 80% av min ordinarie lön. Fast om jag räknar om efter lönepappret som kom idag så blir det max 70%. Så det skall bli spännande och se om några månader var vi hamnar. Nu skall jag först få tag på 4000 kr!

Tack för detta- nästa gång kan ni/någon inte helt enkelt skicka ut ett papper som säger vad ni vill ha in och när!
Då vet vi sjuka vad vi har att vänta oss, vad vi skall göra och hur. Skicka en kopia till vår chef så han också vet.
Jag vet fortfarande inte vad som förväntas av mig och vad jag ev kan få ut i lönekuvertet.
Jag hade dessutom otur att bli sjuk i semesterperioden dvs när han med hatt inte var i tjänst.

"Jag känner mej verkligen omhändertagen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar